20 Ağustos 2009 Perşembe

BİR TEK DAL KIRMADAN


Sevgili arkadaşım ÖYKÜ'nün bloğunda okumuş olduğum yazıdan sonra ben de diyorum ki;

ORMAN denince aklıma ilk bu şarkı gelir.

Tohumlar fidana
Fidanlar ağaca
Ağaçlar ormana
Dönmeli yurdumda
Yuvadır kuşlara
Örtüdür toprağa
Can verir doğaya
Ormanlar yurdumda
Bir tek dal kırmadan
Ormansız kalmadan
Her insan bir fidan
Dikmeli yurdumda
Yuvadır kuşlara
Örtüdür toprağa
Can verir doğaya
Ormanlar yurdumda

Hani küçücük yaşlarımızda öğrendiğimiz ve bir and gibi beynimize kazıdığımız şarkılarımızdan biridir.Sonra ne değişiyorda,ilk adım gibi öğrendiğimiz bu şarkıları unutup doğa katili haline dönüşüyoruz.

Ben İnsan denilen varlığı çözemedim.Çözen varsa benimle paylaşabilir mi lütfen.Bekleyeceğim.

28 yorum:

  1. "insan var melekten iyi
    insan var melekten aşağı"
    demişti bir gün din hocamız. bu gece sorun bu tanımı hatırlattı.
    tüm zıtlıkların barındığı tek bünye; insan.

    YanıtlaSil
  2. Bı sey benı cok uzuyor
    Hem de cok..
    Bu oylesı bı konu kı
    bloglar ıcın demıyorum
    bloglardan ses geldı sızler paylastınız
    Ama ben Isterdım kı
    Turkıye ayaga kalksın
    Istanbul ayaga kalksın
    desınler kı
    Ormanımıza dokunma
    su havzalarımız bızım hayatımız
    Istanbul zaten talan edılmıs bı sehır
    Kalan son ormanlar su anda köpru ıcın kıyıma ugrayacak olanlar
    Yıne soyluyorum ısterdım kı
    Tek ses
    Guclu bı ses olarak 3.kopruye hayır densın
    Baska cozum yolları aransın
    ve yıne soyluyorum 3 kopru ye yapılan harcama bosunadır
    cozum degıldır
    4 ve 5 belkı 6 kopruyu de yapsalar cozum degıl
    Artık soyleycek soz bulamıyorum Istanbul um ıcın sonsuz uzgunum:(
    Dılerım vzgecerler
    dılerım dokunulmz ormanlarımıza..
    Tsk ederım Sevgılı Idea' m
    yazdıgın ve
    Ormanların
    Istanbul un yanında oldugun ıcın
    sevgılerımle.

    YanıtlaSil
  3. gün gelecek ağaçları kitaplardan ya da tebrik kartlarından göstereceğiz evlatlarımıza... Orman çocuklarımız için gelecek aynı zamanda, çocuğunu sevmek kadar önemli ormanları da sevmek... Elimden gelse tek başıma çıkarım karşılarına ama yetmez ki, bitmez ki, durmaz ki.. Eline sağlık... sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. ah be Öykücüğüm, nerde bizde o bilinç! her hande bir gün kafalarını kaldırıp etrafta ağaç ve temiz su kaynağı kalmadığını görecekler ve aynı anda 50. köprüyü açacaklar!
    sevgili idea, küçükken ne kadar çok söylerdik bunu değil mi? sonra nasıl unutturdular bize bunu? :(
    ağzına sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Kes site yap, yak tarla yap, biç köprü yap. Bırakın bir yerden bir yere zor gidelim ama temiz hava soluyalım, bırakın az biraz yeşil görebilelim bu beton yığınlarının arasından, bırakın ormanlık bir alana gidip biraz kuş sesi dinleme hayallerimizi. Evlerimizin önündeki 3-5 fesleğene , kapı önlerinde tenekelerde yetiştirilen süs çam ağaçlarına bizi mahkum eden hangi zihniyetler ise o kesilen ağaçlar kabusları olur umarım birgün..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili KARAKUTU;
    'İNSAN' diğer canlılardan daha özenli yaratılmışsa bunu neden kötü yönde kullanır.
    Bir tarafta;
    Akıl,fikir,düşünce,algı,anlayış.
    Diğer tarafta;
    Düşüncesizlik,şiddet,yoketmek.

    Evet evet gün gelecek insanlık kendi kendini yokedecek.Azimle bunun için uğraşılıyor.

    YanıtlaSil
  7. ÖYKÜM;
    Biliyor musun?Bloğunda yanınlamasaydın haberim olmayacaktı.Çünkü artık haberleri izlemeye dayanamıyorum.

    Bloğunu böylesi toplumsal sorunların çözümlenmesi ya da haberdar edilmesi adına kullandığın için sana sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
  8. duyarlı arkadaşım,
    öpücükler!!

    YanıtlaSil
  9. BED@RDEM;
    Suya bir taş atsak halka halka yayılır etrafına.
    Taşı atalım biz.Ve dalga dalga yayılmasını bekleyelim sonra.

    YanıtlaSil
  10. SEVGİ KÜÇÜK;
    Ben hala söylerim bu şarkıyı.Unutmadım.Hatta unutturmuyorumda.
    Geleceğin ağaçlarını yetişritiyorum.Ve yaşken eğilmeleri için elimden geleni yapmaya çalışıyorum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. BOZBEK;
    Bedduayı sevmem aslında.Ama bu yerinde olmuş.
    Dilerim ki birgün ''biz ne yaptık '' demeden akılları başlarına gelir.

    YanıtlaSil
  12. İDEA, sana bir ödül var.. bloğuma uğra lütfen... sevgimle

    YanıtlaSil
  13. FULUM;
    Biz olmazsak kim olacak duyarlı.İnsanlık bizim elimizde yetişmiyor mu.Onlara şeklini biz vermiyor muyuz.Ya da vermeye çalışmıyor muyuz.Elbetteki Aile çok büyük faktör.Ama biz tek bir deniz yıldınızı kurtarırsak bizim için ne ala.

    YanıtlaSil
  14. BED@RDEM;
    Günlük okumalarım için tek tek kapılarınızı çalacaktım birazdan.
    Şimdiden çok çok teşekkürlerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
  15. İnsanı çözmek imkansız, zaten bizi bununla uğraştıranlarda suç. senmisin ormanı katleden al sana dese birileri adam gibi bak neler oluyor..

    çok samimiyim, sosyal mesaj olsun diye demiyorum, bi faydan yoksa bari zarar verme şu doğaya. Kör olasıca görmüyor musun tükeniyor...

    YanıtlaSil
  16. Ödüllendirildiniz efendim. Ödülünüz almak ve detaylar için lütfedermisiniz.:)

    YanıtlaSil
  17. GEREKSİZ,
    Samimiyetine herzaman inanıyorum.
    Doğru faydan yoksa zararın olmasın değil mi.

    YanıtlaSil
  18. UFUK ÇİZGİSİ,
    Çok teşekkürediyorum.

    YanıtlaSil
  19. Paylaşımın için teşekkürelr İdea'cım.O güzelim Beykoz ormanları gözgöre göre yok olacak.Paslı tenekelerde çiçek yetiştirip, yeşile sevdalılara bir bak,bir de koskoca devletin yaptığına bak.

    YanıtlaSil
  20. O koskoca devlet bugünlerde pek bi attırıyor kafamın tasını ya EBRULİM neyse diyorum sus İDEA sus.

    YanıtlaSil
  21. selamlar merhabaa ben yeni gördüm bloğunuzu,hemşeriymişiz ne güzell.çok anlamlı bir yazı,desteğiniz için sağolun.öykü'nün başlattığı bu hareket eminim çok işe yaraycak.

    YanıtlaSil
  22. insanlar özellikle son 10 yıldır ormanlara karşı daha bir cani hale geldi....İstanbul'un artık son kalan kuzey ormanlarıda katledilerek biçimsiz beton yığınlar konduruluyor yerine ayrıca yakın zamanda çıkan 2-b yani orman vasfını kaybetmiş araziler kanunuda ormanları kışkaç altına almış durumda...neyse sonuçta ne ekersen onu biçersin umarım ormansızlığın kötü sonuçlarını bizlerde dahil hiç bir kuşak görmez tek temennimiz bu:)

    YanıtlaSil
  23. insanlar özellikle son 10 yıldır ormanlara karşı daha bir cani hale geldi....İstanbul'un artık son kalan kuzey ormanlarıda katledilerek biçimsiz beton yığınlar konduruluyor yerine ayrıca yakın zamanda çıkan 2-b yani orman vasfını kaybetmiş araziler kanunuda ormanları kışkaç altına almış durumda...neyse sonuçta ne ekersen onu biçersin umarım ormansızlığın kötü sonuçlarını bizlerde dahil hiç bir kuşak görmez tek temennimiz bu:)

    YanıtlaSil
  24. Sevgili FIRAT AKÇAY;
    Ortada bunca elle tutulur delil varsa temenniler malesef yetmiyor.Yani günün birinde(ki bana göre o gün çok uzak değil)pişmanlıklar tokat olup çarpacak yüzümüze.
    Geç olmadan diyoruz.Oysa çoktan geç oldu bile.Bugün geçteyiz.Yarın yokluğunda olacağız.

    YanıtlaSil
  25. Bu arada gelip bloğunuza uğradım.Bizimle paylaşmak istemez misiniz hayatı?

    YanıtlaSil
  26. KAMİKAZE;
    Merhaba yine.Birkez merhabalaşmıştık ama bu yorumunuzu yeni görüyorum.Evet hemşeriyiz.Ve bunla gurur duymakta güzel tarafı zaten.ÖYKÜCÜK elinden geleni yapıyor.Hassas bir vatandaş kendisi.Fakat tek başını olmuyor işte.Olamıyorum.Elimizden geldiğince yanında olmaya çalışıyoruz.Gücümüz yettiğince.

    YanıtlaSil
  27. [url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
    [b]internet store software, [url=http://firgonbares.net/]microsoft website design software[/url]
    [url=http://firgonbares.net/][/url] how to buy microsoft software Pro 8 Mac Retail
    windows xp upgrade [url=http://firgonbares.net/]academic pricing for software[/url] adobe acrobat 9 torrent
    [url=http://firgonbares.net/]buy adobe photoshop com[/url] windows vista key generator
    [url=http://firgonbares.net/]educational software award[/url] soft sales oem software
    kaspersky internet security 2009 activation code [url=http://firgonbares.net/]microsoft office enterprise 2007 key[/b]

    YanıtlaSil
  28. [url=http://hopresovees.net/][img]http://hopresovees.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
    [b]windows vista activation crack, [url=http://bariossetos.net/]coreldraw classes colorado[/url]
    [url=http://hopresovees.net/][/url] educational software downloads medical office scheduling software
    autocad 2009 won't install on vista [url=http://vonmertoes.net/]home and office software[/url] discount vista software
    [url=http://vonmertoes.net/]sell used computer software[/url] software for orders
    [url=http://vonmertoes.net/]Acrobat Pro 8[/url] discounted software for non
    Studio 4 Pro Mac [url=http://hopresovees.net/]children's educational software[/b]

    YanıtlaSil